Saturday 26 October 2013

#PRKSgLimau #WANITAPUTERIRANCAKKEMPEN #DRSOHAIMI4SGLIMAU : Kesungguhan Wanita, Kesediaan Puteri dan .... Pemuda Liberal






Lain sekali antara PAS dan UMNO.

PAS boleh memilih dalam nak menziarahi seseorang demi politik. UMNO pula boleh pergi ke rumah penyokong PAS hanya untuk ziarah seorang wanita yang belum tentu dapat memberi mereka satu undi sekali pun.

Sebaik mendengar khabar ada seorang wanita tua sedang agak uzur, dua pemimpin Wanita UMNO; Setiausaha Agong Dato Rosni Soha dan Setiausaha Politik kepada Dato Shahrizat Jalil, Dato Yati Onn terus bergegas menziarah di Sungai Limau dan Sungai Kering petang tadi.

Walaupun terpampang bendera PAS pada dinding rumah yang belum siap dibina, Wanita UMNO tetap menziarahi.




Begitu bersungguh-sungguh Wanita UMNO walaupun kurang jumlah dalam senarai calun pada PRU12, tiada dapat dipilih Menteri penuh dan tak masuk cai untuk Majlis Tertinggi.



Sesuatu menarik di PRK Sg Limau adalah kehadhiran Puteri UMNO yang nampak turun berkempen di mana-mana tempat orang ramai berkumpul.



Manakala Pemuda agak sama lembab dengan keadaan tanah di Sg Limau yang sering hujan di waktu petang. Baik siang atau malam, bilek gerakan agak sunyi dan tak nampak kegiatan mereka. Entah apa yang mereka lakukan pun tak diketahui.


Malah ada khabarnya kumpulan Pemuda yang sepatut datang tolong kempen BN di Sg Limau ambil bilek hotel di Pulau PInang. Entah ... ini kot pendekatan yang bukan ring wing lagi tetapi cara baru  lebih liberal dan proressif? 
ihsan Theunspinners
Admin : Khidmat bakti kepada rakyat, biarlah datang daripada niat yang ikhlas dan jelas. Kebaikan itu tidak perlu ditunjuk-tunjuk, cukup sekadar diketahui oleh Allah S.W.T.   Bab Pemuda UMNO, biarlah mereka merencanakan perjalanan kempen mereka... Allah Maha Mengetahui dan Maha Berkuasa.

No comments :

Post a Comment