Wednesday 16 October 2013

Reaksi Bodoh Kepada Keputusan Kalimah ALLAH #ISUKALIMAHALLAH





Keputusan Presiden Gereja Malaysia Dr. Eu Hong Seng untuk gereja terus menggunakan kalimah Allah dengan alasan hanya di larang di gunakan di majalah Herald Tribune menunjukkan keangkuhan dan "kedegilan" beliau.

Beliau bukan sahaja mengeruhkan keadaan tetapi jika tidak di kawal bakal menyemarakkan permusuhan antara agama. Kedegilan beliau bukan setakat merendahkan keputusan mahkamah tetapi juga mencabar perlembagaan negara yg meletakkan Islam sbg agama negara.

Dan saya mewakili Wira Perkasa Malaysia mendesak beliau untuk menarik balik kenyataan beliau secara terbuka di media seperti mana beliau menyatakan pendirian beliau di media massa kerana  kami menganggap pendirian beliau itu sebagai pendirian pihak gereja memandangkan beliau adalah presiden gereja Malaysia.

Dan kami menyeru kepada beliau untuk tidak cuba mencabar kedudukan Islam sebagai agama negara seperti yang telah termaktub dalam perlembagaan.

Nurul Izham Anuar
Naib Ketua Wira Perkasa Malaysia

Ini serupa tidak menghormati mahkamah. Sudahlah sebelum ini tidak menghormati kuasa kerajaan. Hakim mahkamah dankerajaan adalah di bawah perlantikan dan urusan DYMM Seri Paduka Baginda yang di Pertuan Aoong.

Bukankah kurang ajar dan ajak gaduh namanya. Tapi kata:

As Malaysian Christians we are committed to our beloved nation and our love for Malaysia remains steadfast and we continue to respond with love and not in hatred as we face this on-going trial and tribulation.

Nasib ada yang bersuara. Ketua Pemuda UMNO tak akan bersuara nampaknya ....


Malay Mail melaporkan Zaid Ibrahim berkata:

"Don’t pressure our judges. Of late provocative and threatening statements are issued by those in authority with regard to the Allah issue."

Dia juga dilaporkana:

Zaid, a lawyer-turned-politician, reminded the government that it too was subject to the rule of law.

"If government don’t respect the judges then we will have 1988 all over again," he said in a series of tweets earlier today

Satu SMS juga diterima berbunyi:

Zaid Ibraham kata Hakim Hakim yg buat keputusan Kalimah Allah adalah Hakim Hakim yg mahir ajaran kristian dan pernah belajar di Vatican City.Saya rasa betul,sebab itu Hakim Hakim buat keputusan Kalimah Allah milek Islam.

Tahniah pada Zaid Ibraham. Ikhlas atau mabuk siang malam?



Nak guna ayat Quran untuk ajar orang Islam macam dia percaya pada kandungan ayat tersebut. Masuklah Islam dahulu.

Ayat itu suruh orang ahli kitab untuk berpegang pada satu kalimah dan bukan dok sembah patung nabi Isa.

Ahli Kitab yang dimaksudkan adalah ahli kitab yang asli. Kitab Allah yang asli arahkan umat kemudian hari supaya engikut Muhammad.

Nak guna ayat Quran tapi kena balik si kafir ini.

ihsan The Unspinners
Admin : Apabila Ummah Islam berpecah, maka musuh Islam bermaharajalela... Bersatulah Ummah Islam!

No comments :

Post a Comment