Monday 1 July 2013

Memalukan Pembangkang Tipu Rakyat Lagi

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, tiada petisyen pilihan raya yang difailkan oleh Pakatan Pembangkang tentang kononnya wujud pengundi hantu Bangladesh semasa Pilihanraya Umum ke-13 yang lepas.

Beliau berkata: "Tidak ada yang menyebut kehadiran 40,000 pengundi hantu Bangladesh sebagai alasan mereka untuk memfailkan petisyen". Ini, Wan Ahmad berkata, adalah jauh berbeza sama sekali dengan dakwaan Pakatan dalam perkara ini sebelum, semasa dan selepas PRU13.

Jika tiada petisyen, ianya boleh bermaksud bahawa 'pengundi Bagladesh' itu hanyalah rekaan Pakatan pembangkang sahaja.



Memasng benar. Anwar Ibrahim sendiri telah menyebut perkara ini secara terbuka dan kemudian diwar-war dan dicanangkan dalam media pembangkang termasuk media sosial mereka, Lim Guan Eng DAP juga turut terlibat di dalam propaganda jijik mempersoalkan isu pengundi Bangladesh yang tidak realistik dan tak masuk akal ini.

Walaubagaimana pun, masih ada juga rakyat yang percaya dengan propaganda jijik dan jahat tersebut. Mereka tertipu di dalam media sosial, media pro-pembangkang dan juga ceramah-ceramah Black 505 mereka.

MiM tidak sangka ada rakyat Malaysia yang begitu bodoh mempercayai kata-kata kepimpinan pembangkang. Yang lebih menyedihkan ialah mereka telah ditipu banyak kali sebelum ini tapi masih bodoh percaya kepada parti pembangkang.

No comments :

Post a Comment